Powiatowy Rzecznik Konsumentów informuje, że od 27 stycznia 2021 roku beneficjenci mogą zrealizować bon turystyczny bez koniczności korzystania z noclegu.
Po wprowadzonych zmianach bony będą mogły służyć do opłacania jednodniowych wycieczek wraz ze wszelkimi atrakcjami przewidzianymi przez organizatorów w ramach danej oferty. Warunkiem jest objęcie pakietem minimum dwóch usług np. przejazd autokarem i zwiedzanie muzeów czy wycieczka w góry z przewodnikiem i nauka jazdy na nartach.
Wprowadzone zmiany maja pomóc zwiększyć efektywność bonu turystycznego oraz wesprzeć przedsiębiorców w trudnych dla nich okresie.
Uwaga na fałszywą akcję „Polska dla hoteli” – to oszustwo „na bon turystyczny”
Jak informuje Powiatowy Rzecznik Konsumenta, coraz częściej mieszkańcy Powiatu Radomskiego odbierają liczne telefony od niezidentyfikowanych oszustów, zachęcające do skorzystania ze „specjalnej oferty na voucher urlopowy”. Na czym polega to oszustwo?
Według osób, zgłaszających się do Powiatowego Rzecznika Konsumenta w Radomiu, oszuści dzwonią z propozycją otrzymania voucherów na tygodniowy wypoczynek w luksusowym hotelu w bardzo atrakcyjnej cenie. Dzwoniący przekonują, że 3 dni pobytu w hotelu będą za darmo i zostaną sfinansowane z rządowego bonu turystycznego. Natomiast należność za pozostałe 4 dni należy od razu zapłacić na podany przez nich numer konta.
- O tym, że może być to oszustwo świadczy przede wszystkim fakt, że oferta jest kierowana do osób dojrzałych i seniorów, którzy nie są grupą uprawnioną do skorzystania z bonu turystycznego – mówi Sylwia Potera, Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Radomiu, przestrzegając jednocześnie mieszkańców Powiatu Radomskiego przed telefonicznymi naciągaczami na „luksusowe wakacje za bon turystyczny”.
Seniorze, pamiętaj!
- przed skorzystaniem z jakiejkolwiek oferty, proponowanej telefonicznie, w miarę możliwości dopytaj dzwoniącego o podstawowe dane, jak imię i nazwisko, nazwę i siedzibę firmy, którą ta osoba reprezentuje.
- samodzielnie lub z pomocą dzieci lub wnuków sprawdź w internecie opinie o tej firmie czy proponowanej przez nią usłudze lub towarze.
- jeśli wyczujesz, że dzwoniący chce nakłonić cię do niekorzystnego rozporządzenia mieniem, możesz zgłosić ten fakt na Policję jako próbę oszustwa.
ONE LIFE NETWORK – OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE |
· UOKiK ostrzega: OneLife Network może być piramidą finansową.
· Korzyści uzależnione są od wprowadzenia innych konsumentów do systemu.
· ONeLife Network to spółka z Belize oferująca projekty OneLife, OneAcademy i kryptowalutę OneCoin.
ITI NEOVISION- REKOMPENSATA PUBLICZNA |
- Część byłych i obecnych abonentów platofrmy nc+ otrzyma zwrot poniesionych kosztów lub możliwość bezpłatnego korzystania z usług – to efekt postępowania UOKiK, w którym ITI Neovision zobowiązała się do rekompensaty publicznej.
- Dotyczy to konsumentów, wobec których spółka stosowała nieuczciwe praktyki rynkowe przy zawieraniu lub przedłużaniu umów na odległość.
- Uprawnione do rekompensaty będą osoby, którym przedsiębiorca nie uznał prawa do odstąpienia od kontraktu.
NASZA S.A. – OSTRZEŻENIE KONSUMENCKIE !!! |
- UOKiK ostrzega: Nasza S.A., firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora.
- Uważaj: podpisując dokumenty, zmienisz usługodawcę.
- Zanim to zrobisz, zadzwoń do swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę.
Światowy Dzień Konsumenta |
Za datę narodzin „praw konsumenta” przyjmuje się 15 marca 1962 roku, kiedy to na Kongresie Stanów Zjednoczonych prezydent J.F. Kennedy przedstawił projekt ustawy o prawach konsumentów, zawierający cztery podstawowe prawa konsumentów.
ADR – system pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich |
W dniu 10 stycznia 2017r., weszła w życie Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U z 2016, poz. 1823) w myśl której powstały tzw. ADR - podmioty, które będą rozstrzygać spory konsumenckie.