UWAGA!!!
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Radomiu – wizyty osobiste w Starostwie Powiatowym w Radomiu możliwe po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym - pod numerami telefonów: 48 381 50 97 oraz 48 381 50 98 w dni robocze w godzinach pracy urzędu. Kontakt również za pośrednictwem poczty e-mail pod adresem: konsument@spradom.eu
STAROSTWO POWIATOWE W RADOMIU
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom tel. 48/ 381 50 97 lub 48/381 50 98, fax . 48/3655807
e-mail: konsument@spradom.eu
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radomiu
mgr Sylwia Potera
udziela konsumentom bezpłatnych porad i informacji prawnych w zakresie zgłaszanych problemów w dochodzeniu roszczeń od sprzedawców/usługodawców . Mieszkańcy powiatów radomskiego (bez m. Radomia) mogą zgłaszać swoje problemy codziennie w Biurze Rzecznika w Radomiu (osobiście, telefonicznie, korespondencyjnie) w godzinach pracy Starostwa tj.:
pn od 8.00 – 16.00, wt -cz. od 7.30 – 15.30, pt. 7.00 – 15.00.
UWAGA! Wszystkie sprawy kierowane do Rzecznika Konsumentów, w tym przesłane drogą elektroniczną powinny zawierać dane adresowe konsumenta/ telefon kontaktowy / adres przedsiębiorcy. Ponadto, do skargi lub wniosku o pomoc należy załączyć kserokopię wszystkich dokumentów dla ustalenia stanu faktycznego i prawnego sprawy.
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy :
- udzielanie bezpłatnych informacji i porad w zakresie przysługującym konsumentom praw;
- występowanie na rzecz konsumentów do przedsiębiorców w obronie ich interesów;
- udzielanie pomocy w kierowaniu spraw na drogę postępowania sądowego ;
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
- występowanie do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o wszczęcie postępowania przeciwko przedsiębiorcom nadużywającym pozycji dominującej na rynku oraz w sprawach praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
- składanie wniosków o zmianę lub stanowienie prawa miejscowego w sprawach ochrony konsumentów.