Ewidencja Uczniowskich klubów sportowych |
Ewidencja stowarzyszeń kultury fizycznej nieprowadzących działalności gospodarczej |
Stowarzyszenia sportowe wpisane do KRS |
PROCEDURA WPISU DO EWIDENCJI UCZNIOWSKICH KLUBÓW SPORTOWYCH ORAZ STOWARZYSZEŃ KULTURY FIZYCZNEJ NIEPROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Podstawa prawna:
1) ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie ,
2) ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
3) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
4) rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych,
5) ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej.
UWAGA!
20 MAJA 2016 R. WESZŁA W ŻYCIE NOWELIZACJA USTAWY Z DNIA 7 KWIETNIA 1989 r. PRAWO O STOWARZYSZENIACH.
Wymagane dokumenty:
* Wniosek.
* Lista założycieli zawierająca:
- imię i nazwisko,
- datę i i miejsce urodzenia,
- miejsce zamieszkania,
- własnoręczne podpisy.
* Informacja o adresie tymczasowej siedziby klubu.
* Statut Klubu sporządzony w 2 egzemplarzach, który powinien zawierać w szczególności:
1) nazwę stowarzyszenia, odróżniającą je od innych stowarzyszeń, organizacji i instytucji,
2) teren działania i siedzibę stowarzyszenia,
3) cele i sposoby ich realizacji,
4) sposób nabywania i utraty członkostwa, przyczyny utraty członkostwa oraz prawa i obowiązki członków,
5) władze stowarzyszenia, tryb dokonywania ich wyboru, uzupełniania składu oraz ich kompetencje,
5a) możliwość otrzymywania przez członków zarządu wynagrodzenia za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją,
6) sposób reprezentowania stowarzyszenia w szczególności sposób zaciągania zobowiązań majątkowych, a także warunki ważności uchwał władz stowarzyszenia,
7) sposób uzyskiwania środków finansowych oraz ustanawiania składek członkowskich,
8) zasady dokonywania zmian statutu,
9) sposób rozwiązania się stowarzyszenia.
Miejsce złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy złożyć w Starostwie Powiatowym w Radomiu, ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom.
Termin i sposób załatwienia:
Decyzję o wpisie do ewidencji wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami, w szczególnie trudnych sprawach do 60 dni.
Opłaty:
1) Wpis, wykreślenie lub zmiany w ewidencji (wydanie decyzji administracyjnej) na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł,
2) Wydanie zaświadczenia o wpisie stowarzyszenia do ewidencji na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej powinien być dołączony przez wnioskodawcę do składanego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Starosty Radomskiego w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
PROCEDURA LIKWIDACJI UCZNIOWSKICH KLUBÓW SPORTOWYCH ORAZ STOWARZYSZEŃ KULTURY FIZYCZNEJ NIEPROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
1. Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie,
2) Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
4) Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych,
5) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej.
2. Forma załatwienia sprawy
- decyzja administracyjna
3. Sposoby likwidacji stowarzyszeń kultury fizycznej:
1) Na podstawie uchwały, podjętej przez walne zebranie członków (zebranie delegatów).
Likwidatorami są członkowie zarządu, jeżeli statut nie przewiduje inaczej lub w razie braku odpowiednich zapisów statutu, uchwała ostatniego walnego zebrania członków (delegatów).
Likwidacja polega na całkowitym zakończeniu działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
Członkowie klubu sportowego chcą, aby zakończył on swoją działalność powinni na zebraniu członków:
- sporządzić listę obecności na zebraniu,
- podjąć uchwałę o przekazaniu majątku
- podjąć zgodną z zapisami statutu uchwałę o rozwiązaniu klubu,
- sporządzić protokół z zebrania.
W uchwale należy określić datę rozwiązania klubu, która zarazem wyznaczy początek jego likwidacji; wskazać cel, na który przeznaczony zostanie majątek likwidowanego podmiotu; można także powołać likwidatora.
Likwidator powinien:
- pisemnie zawiadomić Starostę Radomskiego (w terminie 14 dni od podjęcia uchwały)
o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu oraz dołączyć protokół z walnego zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności, - podać do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania likwidacyjnego
- sporządzić protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie – archiwizacji dokumentów (protokół podpisują zdający i przejmujący);
- przygotować listę wierzycieli i dłużników;
- przystąpić do zbycia majątku stowarzyszenia i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli;
- tworzyć sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z ustawą z 29 września 1994 r. o rachunkowości oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z 15 listopada 2001 r.
w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej – jest to stan rachunkowy na początek i koniec likwidacji; - dokonać zamknięcia ksiąg rachunkowych,
- zawiadomić bank prowadzący obsługę klubu,
- dokonać niezbędnych czynności urzędowych związanych z zakończeniem działalności,
- złożyć do Starosty Radomskiego wniosek o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji, oraz dowód opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji.
Wymagane od wnioskodawcy dokumenty i załączniki:
- zawiadomienie o rozpoczęciu likwidacji stowarzyszenia
- wniosek o wykreślenie z ewidencji z informacją o zakończeniu likwidacji;
- protokół z walnego zebrania członków (zebrania delegatów);
- uchwała o rozwiązaniu;
- uchwała o wyznaczeniu likwidatora(ów) (jeżeli jest niezbędna);
- uchwała o przeznaczeniu majątku zlikwidowanego klubu/stowarzyszenia wraz z protokołem przekazania majątku;
- lista obecności członków zgromadzonych podczas walnego zebrania członków (zebrania delegatów).
4. Opłaty
10 zł za wydanie decyzji na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o Opłacie skarbowej
5. Miejsce złożenia wniosku:
Starostwo Powiatowe w Radomiu, ul. Tadeusza Mazowieckiego 7, 26-600 Radom
6. Termin i sposób załatwienia
- przy prawidłowo sporządzonych i kompletnych dokumentach w terminie do 30 dni w formie decyzji administracyjnej, w innych przypadkach według ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
7. Tryb odwoławczy
- od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Radomiu za pośrednictwem Starosty Powiatu Radomskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
8. Odbiór dokumentów
- przesłanie pocztą za dowodem doręczenia lub odbiór w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego w Radomiu, przez likwidatorów określonych w statucie stowarzyszenia lub likwidatorów określonych w uchwale o rozwiązaniu klubu/stowarzyszenia.